Losowy produkt
Wizyt:
Dzisiaj:1Wszystkich:170312

*Zależność skóry i włosów od wody

 

Woda to symbol życia i oczyszczenia. Jest niezbędnym składnikiem pokarmowym. To eliksir zdrowia i urody.

Znajduje się we wszystkich tkankach i płynach ustrojowych - stanowi 60%-70% masy ciała. Woda jest nośnikiem substancji odżywczych, reguluje ciśnienie krwi, procesy trawienne i temperaturę ciała, usuwa toksyny z organizmu. Nawilża skórę i śluzówki. Dzięki wodzie nasz organizm działa prawidłowo.

Woda musi być czysta, ponieważ jeśli zawiera jakiekolwiek szkodliwe substancje,
to zostaną one dostarczone do każdej komórki i zakłócą funkcjonowanie naszego organizmu.

Nawodnienie organizmu jest jednym z czynników wpływających na wygląd skóry i włosów. Poprawia przepływ krwi w naczyniach kapilarnych, dzięki czemu poprawia się jej ukrwienie, elastyczność i jędrność. Odpowiednie nawodnienie pomaga nam walczyć z cellulitem i sprawi, że zapomnimy o łamiących się włosach i paznokciach. Już niewielkie ubytki wody w organizmie mają negatywny wpływ na wygląd cery, która staje się sucha i szorstka. Może także pojawić się uczucie ściągnięcia i pieczenia. Skóra pozbawiona wody jest bardziej podatna na działanie czynników zewnętrznych, takich ja wiatr, temperatura czy promieniowanie słoneczne. Może to prowadzić do dużego dyskomfortu i wiązać się z oznakami przedwczesnego starzenia. Wystarczy niewielkie odwodnienie, by w naszym ciele zaczęły gromadzić się toksyny. To one sprawiają, że cera staje się szara, pojawiają się zaskórniki i zmiany trądzikowe. Wzrasta ryzyko infekcji bakteryjnych, wirusowych czy grzybiczych, a także alergii skórnych.


.
Nawodnienie organizmu od wewnątrz jest podstawą, żeby zachować zdrową i piękną skórę - woda jest eliksirem zdrowia i urody. Faktem jest, że wraz z wiekiem proces utraty wody zwiększa się i następuje zakłócenie bilansu wody w organiźmie - objaw: skóra traci elastyczność i pojawiają się zmarszczki. Aby cieszyć się delikatną w dotyku i zdrową skórą musi być ona optymalnie nawilżona, a więc zawierać minimum około 25% wody. Gdy zawartość wody wynosi jedynie około 10%-20%, skóra staje się sucha i może dojść do jej łuszczenia. Dlatego tak ważne jest codzienne spożywanie wody od 1,5 do 2 litrów dziennie (nie wliczamy w tą ilość kawy, herbaty, pepsi, napojów gazowanych - mówimy o wodzie niegazowanej). Taka ilość zaspokaja minimalne zapotrzebowanie na wodę, a tym samym zapewnia odpowiednie nawilżenie skóry tak ważne dla jej wyglądu. Zapotrzebowanie Twojego organizmu w wodę obliczysz, dzieląc masę ciała przez 30. Przykładowo: 70kg/30 = 2,3 l wody.


Aby odpowiednio zadbać o wygląd skóry, oprócz stosowania kosmetyków pielęgnacyjnych należy też odpowiednio nawilżyć skórę od środka. Oczywiście bardzo ważne jest stosowanie kremów nawilżających – są to elementy, które pomagają utrzymać zdrowy wygląd cery.....jednak na dłuższą metę sam krem nie wystarczy, żeby odpowiednio nawilżyć i nawodnić skórę. Kosmetyki jedynie wspomagają skórę, ale nie dostarczają komórkom wody.
Podobne jak skóra, także włosy powinny być utrzymane w dobrej formie, a więc właściwie odżywione od wewnątrz. Sprzyjający wpływ na włosy ma ich odżywianie poprzez picie wody. Często brak wystarczającej ilości wody sprawia, że włosy zaczynają się łamać i wyglądają nieatrakcyjnie, a nawet spowalniają ich wzrost. Odwodnienie włosów może nastąpić na przykład w procesie stosowania środków chemicznych, wiatru, kontaktu z niszczącymi działaniami promieni słonecznych czy używania twardej wody.



Większość z nas nic nie wie o jakości wody, którą pije, pomimo tego, że Ludwik Pasteur już dawno temu twierdził, że z wodą wypijamy 90% swoich chorób. Niewiele się mylił: 80% wszystkich zachorowań na świecie związane jest z zanieczyszczeniem wody pitnej i są to głównie zanieczyszczenia biologiczne.  W wodzie płynącej z kranu znajduje się mnóstwo zanieczyszczeń - nie zobaczymy ich gołym okiem, ani nie wyczujemy smakiem czy powonieniem. Woda z kranu zawiera niestety, oprócz H2O, wiele różnych substancji, to taka chemiczna zupa. Są w niej mydła, detergenty, kwas siarkowy, pestycydy, nawozy sztuczne, fenol, chlor, fluor, żelazo, miedź, rtęć, sód i całe mnóstwo innych substancji.

Z racji tego, że organizm człowieka składa się w głównej mierze z wody, uzupełniając jej poziom warto sięgać po wodę najwyższej jakości. Będąc w drodze, szczególnie w długiej podróży zaleca się mieć przy sobie butelkę wody, co w razie potrzeby pozwoli na zaspokojenie pragnienia i uzupełnienie płynów. Przebywając w domu warto jednak zastosować urządzenia uzdatniające wodę na zasadzie osmozy, dzięki którym woda z kranu będzie zdrowa, smaczna i bezpieczna do picia.
Podobnie,  jak  zwracamy  uwagę na jakość spożywanych produktów, tak samo powinniśmy zwracać uwagę na jakość spożywanej wody. Bynajmniej nie chodzi tutaj o bezpieczeństwo biologiczne i czystość chemiczną, ale o zupełnie inne jej właściwości. Dzięki filtrom odwróconej osmozy możemy mieć wodę zdrowszą i pozbawioną szkodliwych związków. Czy jest możliwe, aby woda była jeszcze zdrowsza? Tak! Dzięki stosowaniu dodatkowych elementów filtra, nabiera ona cech podobnych do wody w komórce i tej otaczającej komórkę. Jest alkaliczna, zjonizowana, posiada ujemny redox i jest wodą heksagonalną o niskim napięciu powierzchniowym. Jednym zdaniem: ma właściwości, jak woda ze słynnych uzdrawiających źródeł Lourdes we Francji i Tlacote w Meksyku.

Dla zainteresowanych urządzeniem do uzdatniania wody na zasadzie osmozy więcej informacji: 509 351 413 lub kontakt@spa-tiande.pl

Jeżeli zadbasz o swój organizm dostarczając mu tyle wody ile potrzebuje, to odpłaci Ci wielokrotnie.

Wykład Jerzego Zięba na temat:

"Co to jest woda, woda żywa, martwa, stany skupienia, redox..."
 

">

 

*Zależność skóry i włosów od wody dostarczanej z zewnątrz

 

Starajmy się jak najczęściej brać chłodny prysznic. Okazuje się, że chłodne (a nawet zimne) kąpiele działają na organizm zasadotwórczo. I odwrotnie: kąpiele w ciepłej lub gorącej wodzie działają zakwaszająco.

Zimne kąpiele zwiększają przepływ i objętość tlenu w organizmie, co jest czynnikiem przyśpieszającym metabolizm i odmładzajacym tkanki. Zimne kąpiele pobudzają także produkcję i aktywność hormonów – zarówno żeńskich jak i męskich. Czy zwróciłeś już uwagę, że tzw. „morsy” – ludzie kąpiący się zimą w lodowatej wodzie morza, rzeki czy jeziora są wyjątkowo odporni na choroby? Po prostu wzrost mocy ich systemu immunologicznego bazuje na odkwaszeniu organizmu spowodowanym zimnymi kąpielami.

Chłodne kąpiele zwiększają odczyn zasadowy, dzięki czemu wzrasta odporność organizmu na choroby

Pamiętaj tylko o jednym. Zimną wodą należy polewać się stopniowo, poczynając od stóp w górę i przechodząc od wody ciepłej do zimnej.Także ludzie mający kłopoty z układem krążenia, a zwłaszcza nadciśnieniowcy, powinni przed zastosowaniem zimnych kąpieli zasięgnąć porady lekarza.

Parę słów na temat relaksu do kąpieli....

Wprawdzie, każdy z nas ma swoje rytmy relaksacyjne ale posłuchaj tego:

...i jeszcze to:

Czy wiesz, że...wraz z upływem lat, potrzeby naszej skóry cały czas się zmieniają?

Warto je poznać, by wiedzieć, jak prawidłowo dbać o siebie w każdym wieku. To klucz do zachowania promiennego wyglądu niezależnie od tego, co masz w metryce.
20+
Jak dbać o skórę, jeśli właśnie skończyłaś 20 lat? Przede wszystkim nawilżać i chronić przed szkodliwymi czynnikami środowiska – mrozem czy promieniowaniem słonecznym. Jeśli zmagasz się z trądzikiem, dodatkowo musisz pamiętać o częstym oczyszczaniu i złuszczaniu skóry. A kiedy warto sięgnąć po pierwsze kremy przeciwzmarszczkowe? Już po 25 roku życia, gdyż w tym wieku skóra zaczyna się starzeć, tracąc powoli zdolność do szybkiej regeneracji.
30+
Skończyłaś trzydziestkę? Nie musisz się obawiać – twoja skóra jeszcze przez wiele lat może wyglądać młodo i promiennie, pod warunkiem że zadbasz o siebie odpowiednio. Regularna pielęgnacja kosmetykami dedykowanymi dla kobiet 30+ to twój absolutny obowiązek. Pamiętaj też, że pierwszymi pojawiającymi się zmarszczkami będą te wokół oczu, więc w twojej kosmetyczce nie może zabraknąć dobrego kremu pod oczy!

40+
W tym wieku twoja skóra łatwo się przesusza, co prowadzi do szybszego powstawania zmarszczek. To czas na kremy do cery dojrzałej, które mocno odżywiają i rozświetlą. Jeśli chcesz dłużej cieszyć się młodością, powinnaś sięgnąć też po bardziej skoncentrowane preparaty. Regularne stosowanie serum czy masek skutecznie wspomoże walkę ze zmarszczkami. Pamiętaj też o piciu wody, które jest podstawą pielęgnacji całości i diecie – bogata w witaminy i składniki odżywcze, na dłużej pozwoli zachować ci młody wygląd.

50+
Choć na twarzy pojawiają się w tym wieku już głębokie zmarszczki, skóra staje się coraz cieńsza, a mięśnie twarzy wiotczeją, wciąż możesz wyglądać pięknie i promiennie. Twoje zadanie to wygładzanie, ujędrnianie i poprawa gęstości skóry. Sięgaj więc po kosmetyki przeznaczone dla cery w twoim wieku - bogate w różnorodne aktywne składniki, a także regularnie stosuj peelingi i maski. I pamiętaj, że mocna opalenizna nie jest twoim sprzymierzeńcem, ponieważ przyspiesza proces starzenia się skóry i wizualnie dodaje ci lat. Chyba, że....podczas dnia nawilżysz ciało od wewnątrz (ok. 8 szklanek czystej, niegazowanej wody) a po każdym opalaniu się zadbasz o odpowiednie nawilżenie skóry stosując balsamy do ciała (np.Kod:32604) - podkreśli to koloryt opalenizny. Dowód? Popatrz sobie na opaleniznę na skórze suchej i zwiotczałej oraz na skórze nawilżonej i jędrnej.

60+
Co powinnaś robić, by i w tym wieku wyglądać najmłodziej, jak to tylko możliwe? Odżywianie i ujędrnianie skóry to rytuał, który już znasz doskonale. Teraz warto jeszcze pomyśleć nad walką z przebarwieniami, które pojawiają się coraz częściej i skutecznie dodają ci lat. Gdy poza pielęgnacją zadbasz jeszcze o zdrową dietę, odpowiednią dawkę ruchu i promienny uśmiech, możesz być pewna, że koleżanki będą patrzyć na ciebie z zazdrością.

 

 

stat4u